שי לומד כללי זהירות בדרכים

מיועד לכיתות ב'- ד'

נבנה על ידי הדרה טל בהנחיית אריאלה לונברג

מבוא | המשימה | התהליך | הערכה | סיכום | מקורות | דף למורה

מבוא

שי הוא תלמיד כיתה ג', ביתו מרוחק מבית הספר וצריך לחצות כבישים רבים בדרך.

בכל בוקר יוצא שי מביתו לבית הספר. לעיתים הוא עושה טעויות רבות – לא מציית לכללי הזהירות ומסכן את חייו.

המשימה

עליכם לעזור לשי להגיע בבטחה לבית הספר, ולתקן את טעויותיו.

דפי המשימות יעזרו לכם להבין את כללי הזהירות, לאחר שתסיימו את המשימות בדפים המצורפים, הוסיפו דף ובו חמישה כללי בטיחות בדרכים ששי יוכל לקחת איתו לבית הספר.  

המילים המסומנות בצבע כחול הן קישור למשימות. לחצו עליהן כדי להגיע למשימה.

 

התהליך

*התחלקו לזוגות.

*קיראו את ההוראות ופעלו על פיהן:

1.    משימה מספר 1 - מִצאו את הטעויות והדגישו אותן בצבע אדום. הדפיסו את הדף והגישו אותו למורה לבדיקה.

 

2.    משימה מספר 2 התאמת התמרור למשפט המתאר אותו. הדפיסו את הדף והגישו אותו למורה לבדיקה.

 

3.    *הכינו לשי (ממשימה מס' 1) דף ובו חמישה כללי בטיחות בדרכים. (ניתן לעצב את הדף ככרזה או כפרסומת).

   (לרשותכם דפים ובהם הוראות לעיצוב כרזה ופרסומת).

 

5.    *חברו סיפור שבו הולך רגל אינו מציית לכללי הזה"ב , הדגישו את הטעויות בצבע, הדפיסו את הסיפור והציגו אותו בפני הכיתה.

 

*רשות – עליכם לבחור אחת משתי המשימות

 

 

הערכה

הדפיסו את הדפים המצורפים בתוספת שם מלא וכיתה, והגישו למורה לבדיקה.

 

 

סיכום

בפעילות זו למדו התלמידים זיהוי של תמרורים, לזהות טעויות של הולכי רגל , לתקן אותן ולהפנים כללי התנהגות נכונים בדרך. כל זאת תוך עבודה בסביבה מתוקשבת.


מקורות נוספים:

להעשרה נוספת, לרשותכם קישורים לאתרים נוספים:

זהירות ובטיחות בדרכים

פעילות הסברה לצעירים
זה"ב בספרייה הווירטואלית